Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Bądź bezpieczny, zapoznaj się ze zmianami w organizacji ruchu drogowego w pobliżu przejazdu ul. Ceramicznej w Ołtarzewie.

Data publikacji 08.08.2024

W tym roku Policja wspólnie ze Służbą Ochrony Kolei objęła szczególnym nadzorem przejazd kolejowy w Ołtarzewie przy ul. Ceramicznej, na którym nastąpiła zmiana organizacji ruchu drogowego. To właśnie tam doszło do śmiertelnego wypadku z udziałem maszynisty i kierowcy ciężarówki. Pamiętajmy, to właśnie od samych uczestników ruchu drogowego zależy, czy przejazd w tym miejscu będzie bezpieczny.

     W zwiazku z wypadkiem kolejowym, zaistniałym w dniu 01 lipca 2024 roku na przejeżdzie kolejowym na szlaku Ożarów Mazowiecki Błonie, wprowadzono następujące zmiany organizacji ruchu drogowego:

-uzupełniono oznakowanie na drodze wojewódzkiej DW 718 o linie P4 na całym odcinku od przejazdu linii kolejowej do drogi krajowej DK92.

-wydłużono cykl świateł dla ruchu z/na DW 718 na skrzyżowaniu a DK 92 dla udrożnienia odcinka do przejazdu.

-przeniesiono tablice informującą o początku (D-42) i końcu obszaru zabudowanego (D-43) na DW 718 na lewą stronę przejazdu tj. w kierunku Pruszkowa, tak aby obowiązywała prędkość na dojazdach do przejazdu do 50 km/h.

-uzupełniono linię P-14 po obu stronach przejazdu.

-wprowadzono zakaz skrętu w lewo w drogi równoległe do torów (oznakowanie poziome i pionowe) oraz wprowadzono nakaz skrętu w prawo z czterech dróg dochodzących do DW718 równoległych do torów kolejowych w obrębie przejazdu.

-oddzielono pasma ruchu poprzez zabudowę separatorów ruchu w obrębie przejazdu uniemożliwiających m. in. skręt w lewo za przejazdem oraz omijanie zamkniętych rogatek.

-ustawiono znak B-20 "Stop" na wlotach czterech dróg wewnętrznych równoległych do torów dla DW718.

-sprowadzono i uzupełniono oznakowanie z dróg wewnętrznych równoległych do linii kolejowej w obrębie przejazdu informujących o przejezdzie (dotyczy sytuacji skrętu w prawo na przejazd) o znaki F6a.

-przesunięto słup oświetlenia przejazdu z prawej strony przejazdu tak, aby nie przesłaniał rogatki dla użytkowników przejazdu poruszajacych się od strony drogi krajowej 92.

-wprowadzono ograniczenie czoła pociagu po wszystkich torach dla obu kierunków do 20 km/h na długości równej długości przejazdu, a w przypadku istnienia przeszkody pociąg - drużyna trakcyjna winna zatrzymać pociąg przed nią.

      

     Pamiętajmy! Wypadki drogowe z udziałem pociągu nie zajmują dominującej pozycji w statystyce zdarzeń na drogach, jednak charakteryzują się one bardzo tragicznymi skutkami.

Policjanci zdecydowanie reagują wszędzie tam, gdzie łamane jest prawo, w tym także prawo ruchu drogowego. Osoby popełniające wykroczenia drogowe w rejonach przejazdów kolejowych muszą się liczyć z konsekwencjami, policjanci z całą stanowczością będą reagować na:

  • naruszenie zakazu objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżanie na przejazd,  jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone,
  • zatrzymanie pojazdu na przejeździe kolejowym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu,
  • wjeżdżanie na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy,
  • wyprzedzanie pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim,
  • omijanie pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przed przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu,
  • niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych (w tym „stop”, „stop pierwszeństwa”, „sygnał czerwony pulsujący”) ,
  • wchodzenie na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub rozpoczęto ich opuszczanie.

       Najczęściej popełnianym wykroczeniem przez kierujących na przejeżdzie kolejowym przy ul. Ceramicznej w Ołtarzewie jest wjeżdżanie na przejazd, jeżeli po drugiej stronie brak jest miejsca do kontynuowania jazdy oraz omijanie zamkniętych zapór/półzapór i wjeżdżanie na przejazd w chwili, gdy są one opuszczane.

       Przypominamy, że takie zachowanie jest nie tylko zabronione, ale i szczególnie niebezpieczne zarówno dla samego sprawcy wykroczenia, jak i jego pasażerów i pasażerów pociągu. Kierowca musi pamiętać, że swoim zachowaniem ryzykuje nie tylko własne życie.

Apelujemy do kierowców o zapoznanie się z wprowadzanymi zmianami i stosowanie się do poleceń osób odpowiedzialnych za kierowanie ruchem. Opisywany przejazd kolejowy będzie pod szczególnym nadzorem nie tylko Służb Ochrony Kolei ale również i Policji.

 

 

 

Pliki do pobrania

Powrót na górę strony