Aktualności

Spotkanie z seniorami w ramach kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”

Data publikacji 02.10.2024

Aspirant Martyna Podolska policjantka na co dzień zajmująca się profilaktyką społeczną wspólnie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów Panią Marleną Kucharską oraz przedstawicielem Państwowego Instytutu Badawczego NASK z Zespołu Szkoleń i Ćwiczeń Cyberbezpieczeństwa Panem Kamilem Kuć spotkali się z błońskimi seniorami. W ramach powiatowej kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim” ostrzegali przed oszustami, którzy podają się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów i wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. Opowiedzieli, jak unikać zagrożeń w sieci oraz przybliżyli prawa konsumenta szczególnie w sytuacji, gdy doszło do oszustwa przy zakupach internetowych.

Aspirant Martyna Podolska policjantka na co dzień zajmująca się profilaktyką społeczną wspólnie z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów Panią Marleną Kucharską oraz przedstawicielem Państwowego Instytutu Badawczego NASK z Zespołu Szkoleń i Ćwiczeń Cyberbezpieczeństwa Panem Kamilem Kuć w ramach powiatowej kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”  spotkali się z błońskimi seniorami. Kampania społeczna jest wspólną inicjatywą starobabickiej komendy i Powiatu Warszawskiego Zachodniego.

Podczas spotkania policjantka ostrzegała przed oszustami, którzy podają się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów, czy prokuratorów i wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy.

Pamiętajmy,

  • Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji.
  • Policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelanie ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu!

Przedstawiciel Państwowego Instytutu Badawczego NASK z Zespołu Szkoleń i Ćwiczeń Cyberbezpieczeństwa Pan Kamil Kuć opowiedział, jak unikać zagrożeń w sieci. Postęp technologiczny i tempo zmian, jakie zachodzą, w cyberświecie wymusza ciągłe doskonalenie i poszerzanie swojej wiedzy. Natomiast Powiatowy Rzecznik Konsumentów przybliżył prawa konsumenta szczególnie w sytuacji, gdy doszło do oszustwa przy zakupach internetowych, a także w jakich przypadkach i jak należy składać reklamacje w banku w przypadku utraty pieniędzy z konta.

podinsp. Ewelina Gromek-Oćwieja

Powrót na górę strony