Inauguracja kampanii społecznej „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”
Kampania społeczna pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim” jest wspólną inicjatywą Komendy Powiatowej Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach oraz Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego. W kampanii bierze udział również Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Inauguracja kampanii nastąpiła podczas spotkania z seniorami z Uniwersytetu III Wieku działającego przy Centrum Kultury w Izabelinie.
Komenda Powiatowa Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach wspólnie ze Starostwem Powiatu Warszawskiego Zachodniego podjęła kolejną wspólną inicjatywę mającą na celu zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom naszego powiatu. Tym razem adresatami wspólnego przedsięwzięcia są seniorzy. To z myślą o nich powstała kampania społeczna pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”.
Na terenie naszego powiatu wciąż odnotowujemy przypadki oszustw, których ofiarami padają najczęściej seniorzy. Przestępcy wykorzystują ich „dobre serce” i podając się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. Staramy się dotrzeć do jak najszerszej rzeszy naszych mieszkańców, aby ostrzec ich o grożącym niebezpieczeństwie stania się ofiarą oszustwa „na wnuczka”, czy „na policjanta”. W tym celu powstały specjalnie zaprojektowane ulotki oraz plakaty ostrzegające przed tym przestępstwem. To był też jeden z tematów poruszanych przez młodszego aspiranta Martę Dymek, policjantki na co dzień zajmującej się profilaktyką społeczną, podczas spotkania z seniorami z Uniwersytetu III Wieku działającego przy Centrum Kultury w Izabelinie.
Podczas tego spotkania nastąpiła inauguracja kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”. W kampanii bierze udział również Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Pani Zofia Orzeszko przybliżyła prawa konsumenta, opowiedziała o technikach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorców nierzadko skutkujących zawarciem niekorzystnej umowy, udzieliła porad, jak unikać zagrożeń istniejących podczas zawierania umów zarówno sprzedaży, jak i o świadczenie usług, a także co należy zrobić, gdy niekorzystna dla konsumenta umowa została już zawarta.
W ramach kampanii przeprowadzony zostanie cykl spotkań z seniorami mieszkającymi na terenie naszego powiatu.
/ego/